Acest site utilizează cookie-uri care sunt esențiale pentru funcționarea acestui site. Utilizăm module cookie suplimentare pentru a susține funcțiile opționale ale site-ului sau pentru a aduna statistici de utilizare anonime pentru îmbunătățirea acestui site. Prin continuarea navigării pe acest site sunteți de acord cu folosirea cookie-urilor noastre. Am actualizat declarația noastră de confidențialitate. Puteți vedea ultima noastră declarație de confidențialitate aici. Mai multe informații

Blogul meu
Minimed Care

Bine ați venit în blogul My Minimed Care. Aici gasiți informații despre diabet și povesti de succes ale altor persoane cu diabet. Click pentru a naviga prin subiectele urmatoare: Sfaturi legate de diabet, Lifestyle, Produse și Mâncare& Băutură.

Beneficiile înotului dacă suferiți de diabet de tip 1

07-06-2021

Pe măsură ce se apropie vara și începeți să vă faceți planuri de ieșire pentru a profita de vremea caldă, probabil vă macină întrebarea: este sigur înotul pentru voi sau pentru cei dragi care suferă de diabet de tip 1?

Iată răspunsul simplu: Da! Dacă vă luați măsuri de siguranță și aveți acordul echipei de diabetologie, înotul este o plăcere și o excelentă formă de exercițiu fizic ce vă poate ajuta să vă gestionați diabetul de tip 1.

Beneficiile înotului pentru persoanele care suferă de diabet de tip 1

Activitatea fizică regulată oferă tuturor multe beneficii pentru sănătate, inclusiv persoanelor care suferă de diabet de tip 11. Vă poate ajuta să vă gestionați nivelul glicemiei, pe lângă multe alte beneficii pentru sănătatea inimii și a oaselor și pentru starea de bine emoțională2.

Nivelul glicemiei se modifică în funcție de mai multe lucruri, printre care:

  • Tipul de exercițiu [exercițiu aerobic sau anaerobic]
  • Momentul ultimei mese
  • Compoziția ultimei mese
  • Nivelul actual al glicemiei
  • Momentul ultimei administrări de insulină

Înotul ușor este o formă de exercițiu aerobic, în timp ce înotul sprint este o formă de exercițiu anaerobic. Ambele sunt forme de exercițiu care pot oferi beneficii majore pentru sănătatea persoanelor care suferă de diabet de tip 1.

Un studiu recent a investigat relația dintre înot și nivelul glicemiei la adolescenții de sex masculin care suferă de diabet de tip 1. Participanții de vârste apropiate au fost împărțiți
în două grupuri. Participanților din ambele grupuri li s-a testat hemoglobina A1c [HbA1c] înainte și după programul de înot de 10 săptămâni. Rezultatele au arătat ameliorări importante ale nivelului de HbA1c la participanții care au participat la programul de înot
de 10 săptămâni, prin comparație cu cei care nu au înotat. Studiul sugerează că înotul
ca parte a unei rutine regulate de exerciții poate ajuta la scăderea nivelului glicemiei.

Sfaturi pentru siguranța înotului

Sunteți gata să profitați la maximum de vară și să mergeți la înot? Dați-i drumul! Iată câteva sfaturi pentru a fi în siguranță și a preveni urgențele, bazate pe consensul experților1.

  • Verificați-vă glicemia înainte de exercițiul fizic.

De vreme ce exercițiul fizic scade în general nivelul glicemiei deoarece corpul are nevoie de mai multă energie, este important să vă verificați nivelul glicemiei înainte de înot sau orice altă formă de exercițiu fizic.

  • Verificați-vă rezerva de insulină.

Indiferent dacă aveți o pompă de insulină sau faceți injecții cu insulină, asigurați-vă că aveți o rezervă suficientă și fiți gata să vă reglați programul în funcție de nivelul glicemiei.

  • Întrebați echipa de diabetologie despre folosirea pompei de insulină în apă.

Dacă folosiți o pompă de insulină, nu uitați că nu toate pompele pot fi folosite în siguranță în apă. Este întotdeauna o idee bună să verificați manualul dedicat [hyperlink] al pompei de insulină folosite pentru a confirma că este rezistentă la apă. Tot o idee bună este să aveți la îndemână bandă adezivă suplimentară pentru a vă asigura că dispozitivul este bine fixat în timp ce vă bucurați de înot. Dacă plănuiți să faceți scufundări sau să practicați alte sporturi acvatice, întrebați echipa de diabetologie despre siguranța dispozitivului și despre orice altceva ar trebui reținut.4

  • Pregătiți-vă o gustare.

Dacă plecați de acasă pentru a merge la înot, luați cu voi câteva gustări pentru a fi pregătiți în caz că vă scade nivelul glicemiei.

  • Fiți pregătiți să luați o pauză.

Dacă veți înota o perioadă mai lungă, fiți pregătiți să luați o pauză și să mâncați ceva în caz că nivelul glicemiei scade mai mult decât este sănătos.

  • Hidratați-vă.

Când sunteți scufundați în apă, nu realizați că transpirați sau că vă este sete.

Beți multă apă în mod regulat, mai ales dacă înotați într-un mediu cald sau în aer liber.

  • Informați-i pe ceilalți ce să facă în caz de urgență.

Sunt șanse mici să ajungeți într-o situație de urgență, dar, indiferent dacă suferiți sau nu de diabet de tip 1, este important să fiți pregătiți. Dacă aveți nevoie de ajutor în timp ce înotați, este important ca prietenii și familia să știe că suferiți de diabet
de tip 1 și la cine să apeleze. Dacă sunteți singuri, purtați o brățară sau un colier
de identificare.

Dacă vă luați măsurile corecte de precauție și discutați cu echipa de diabetologie,
puteți practica aceleași sporturi acvatice ca și persoanele care nu suferă de diabet de tip 1.4

Discutați cu echipa de diabetologie înainte de a relua o rutină de exerciții fizice dacă aveți un nivel ridicat de cetone, ați avut de curând hipoglicemie sau aveți alte complicații asociate diabetului.

Considerații finale

Exercițiul fizic este o parte importantă a unui stil de viață sănătos, indiferent dacă suferiți sau nu de diabet de tip 1. Dacă suferiți de diabet de tip 1, puteți în general practica aceleași exerciții și activități fizice ca persoanele care nu suferă de diabet de tip 1.

Când înotați, fie de plăcere, fie pentru exercițiu fizic, vi se modifică metabolismul glucozei pentru a se adapta la necesarul de energie. Din acest motiv, trebuie să vă verificați nivelul glicemiei mai des decât de obicei și să discutați cu echipa de diabetologie despre reglarea programului de administrare a insulinei și de masă.

Bucurați-vă de vară cât puteți de mult și nu ezitați să integrați înotul în planul vostru
de exerciții fizice pentru lunile calde.

Bibliografie

  1. Riddell M, Gallen I, Smart C et al. Exercise management in type 1 diabetes: a consensus statement. The Lancet Diabetes & Endocrinology. 2017;5(5):377-390.
  2. Codella R, Terruzzi I, Luzi L. Why should people with type 1 diabetes exercise regularly?. Acta Diabetol. 2017;54(7):615-630.
  3. Qadir K, Zangana K. Effect of swimming program on glycemic control in male adolescents with type 1 diabetes mellitus. J Sports Med Phys Fitness. 2020;60(2).
  4. Johnson R. A day in the life of a diabetic diver: the Undersea and Hyperbaric Medical Society/Divers Alert Network protocol for diving with diabetes in action. Diving Hyperb Med. 2016;46(3):181-185.